zkma zkma .

zkma

مفيدترين رژيم غذايي براي افراد ديابتي

 اين تركيب تقريبا توسط هر نوع سلولي در بدن انسان توليد مي‌شود و يكي از مهم‌ترين مولكول‌ها براي سلامت رگ‌هاي خوني به حساب مي‌آيد. به عبارت ديگر، كفايت اين ماده در بدن موجب تسهيل در گردش خون مي‌شود و مي‌تواند به مديريت بهتر بيماري ديابت و سندروم متابوليك كمك كند. اين آثار به حدي است كه امروزه مكمل‌هاي حاوي اكسيد نيتريك را بدل به يكي از محبوبترين‌هاي بازار مكمل‌ها كرده است.

 

دو مسير اصلي در بدن براي توليد اين مولكول ارزشمند وجود دارد كه يكي از آنها تحت تاثير مواد خوراكي است. دكتر اصغر قاسمي، رئيس مركز تحقيقات فيزيولوژي پژوهشكده علوم غدد درون ريز و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اين مطلب گفت: در مورد اينكه منشأ خوراكي اكسيد نيتريك تا چه ميزان در تامين مقدار مورد نياز اين ماده در بدن نقش دارد، اختلاف نظر بين متخصصان وجود دارد، به اين مفهوم كه گروهي اعتقاد دارند تامين نيتريك اكسيد از مسيري كه با منشأ دريافت مواد اوليه از بيرون است، تاثير چنداني بر كفايت اين ماده در بدن ندارد.

 

اين استاد دانشگاه به دنبال بررسي اين فرضيه در منابع، اظهار كرد: هنگامي كه منشأ تغذيه‌اي اكسيد نيتريك قطع مي‌شود، احتمال بروز سندروم متابوليك و ديابت در موش‌هاي صحرايي افزايش پيدا مي‌كند و اين يافته مؤيد اين فرضيه است كه با مداخله‌هاي تغذيه‌اي مانند رژيم‌هاي غني از سبزيجات مي‌توان از طريق كمك به تكافوي اكسيد نيتريك در جهت پيشگيري از ابتلا به ديابت اقدام كرد.

 

نيترات، به عنوان پيش‌ساز نيتريك اكسيد در بدن، تركيبي است كه در چغندر و سبزي‌هاي برگ تيره مانند اسفناج يافت مي‌شود. اين تركيب علاوه بر تاثير در پيشگيري از ديابت بر روي پيشگيري از پرفشاري خون و محافظت از سيستم قلبي عروقي نيز تاثير دارد.

منبع: فارس

https://eghtesaad24.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۹:۱۴ توسط:zkma موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :